7.1.08

9



her ne kadar yeni bir kitap olmasa da, bir arkadaşımın yazdığı bir kitaptan bahsedeceğim size. Ayrıca benim için de önemi çoktur. kalbimi kocamanlaştıran en güzel hediyedir bu kitap.

bu kitabi okurken oldukça duygulandım, kitaptaki her karakterde bazı davranışları kendime benzettim, kitaptaki olayları kendi hayatımdakilerle kıyasladım.
kimi yerlerde böyle bir kıyaslama gerekmiyor, o kadar ben gibi geliyor ki okuduklarım sanki benim kalemimden çıkmış gibi bazı kelimeler.

kitap efsun isimli bir bayanın üzerinde geçiyor. yaşadığı sorunlar o kadar hayattan ki, yaşayamadıkları da hep içimizde kalıp, yazık olanlar...
efsun'un hayatındaki insanlar.. efsun'un kovaladıkları, efsun'u kovalayanlar... yakalananlar, unutulanlar, akıldan çıkmayanlar..

basit bir aşk hikayesi gibi düşünmeyin,

arkadaşlık var, dostluk var : her şekilde yanınızda olanlar, başınız sıkıştığınızda arayıp sorduğunuz, olmadık bir şey lazım olduğunda elinizin altında olan, ufak süprizlerle hayatınızı neşelendirenler..

aşk var, nefret var : iliklerine kadar aşkı hissetmek, kavuşamamak, yanlış anlaşılmak, hırs yapmak, nefret etmek, sinirden tırnaklarını yiyenler, yedirtenler...


belki tanıdık birisinden olmasından ötürü daha bi değişik duygular içerisinde okudum kitabı. efsun'un başına gelen her garip olayda efsun'a çözüm yolları aradım kitabı okumayı bırakıp.

daha önce annemin kardeşim hakkında yazdığı kitapta çok etkilemişti,
sonra içinde olduğum ekşi öyküler heyecanlandırmıştı.
bu kitapta beni çok etkileyen 3. kitap oldu.

belki de bu kitapta beni çeken "yaşadıklarımı ve yaşayamadıklarımı gözüme gözüme sokmasıydı".

bütün bunların dışında içinde öyle bir cümle var ki, sanırım bir insana söylenebilecek en güzel şey var bu kitapta.

"her şeye rağmen seni tanımamış olmayı aklımdan bile geçiremiyorum"


Elçin Demiröz - 9 - Yitik Ülke Yayınevi

1 comment:

Anonymous said...

Ah canım...

Esas ben herşeye rağmen seni tanımamış olmayı aklımdan bile geçiremiyorum.

O en daraltılı günlerin, elini bile kaldırmak istemediğin modunda, bardağa güzel bir çay koyup, bir keyif sigarası yakmaya yeltendiriyor insanı. Belki de varlığın anlamı bu.

Hayatla incelen anlarımızda devreye girmek için...

Bu yüzden çok teşekkür ama seni var edene daha çok teşekkür :)

Sevgiler
Elçin